Aan de slag met je onderwijsdata

Begeleidingstraject ‘data’ op maat van je school, scholengroep, scholengemeenschap of schoolbestuur

Datagebruik is hot in het onderwijs. Tegelijk zit jouw agenda overvol en ben je als leidinggevende voortdurend bezig met andere dringende zaken waardoor het gebruik van data ondergesneeuwd geraakt.

Deze opleiding is een nieuw ondersteuningsaanbod voor scholen die op een systematische manier gebruik willen maken van Analytics. Naast de praktische en concrete werking van Analytics staan we stil bij het ruimer kader en het duurzaam gebruik van data op school en reiken wij tips aan voor het systematisch en cyclisch gebruik van data. Dit aanbod wordt tijdens een oriënterend gesprek tailor made gemaakt op maat van jouw school.

De opleiding vindt plaats op jouw school of een door jou gekozen plaats op momenten die jou het best passen. De sessies kunnen worden gespreid over 2 schooljaren.

Wij geloven sterk dat het gericht gebruik van Analytics een belangrijke bijdrage kan leveren aan de kwaliteit van jouw school. Ons aanbod is doel- en teamgericht en komt tegemoet aan de aanbevelingen van de doorlichting (Onderwijsspiegel 2020 en 2021).